Zoektocht

17 augustus 2016 - Châtellerault, Frankrijk

Het wordt even zoeken om Tours te verlaten en terug op de St. Jacobs route te geraken. Na een tijdje slagen we er dan toch in, maar in feite blijft het de hele dag een zoektocht naar de juiste fietsroute. Er loopt blijkbaar een nieuwe St. Jacobs fietsroute, die wel enigszins afwijkt van de onze. Het wordt dus voortdurend zoeken en kiezen tussen de twee routes. Hierdoor rijden we niet zo vlot als gewenst. Om 13.00h stoppen we aan een bar tabac épicerie in een godverlaten dorp. Gelukkig kunnen we hier nog terecht om frisdrank te kopen, de batterij op te laden en wat uit te rusten onder een boom op het dorpspleintje. We krijgen bovendien een grote fles koud water aangeboden door de lieve uitbater. Als de kerkklokken 2 uur slaan, besluiten we weer verder te gaan. De temperatuur loopt intussen ver op boven de 30 graden. Het wordt afzien, maar we fietsen dapper verder van het ene zonnebloemenveld naar het andere. De wind zorgt nauwelijks voor afkoeling en de zon brandt. Regelmatig drinken en zonnecrème smeren is dus de boodschap. Vandaag vraag ik mij voor het eerst af waarom ik dit doe en of ik nog wel verder wil.... voor effe dan toch :-)
Omstreeks vijf uur komen we aan op de camping van Chatellerault, waar we als pelgrims een mobilhome aangeboden krijgen voor € 6,59 tout compris! Wat een luxe, we hoeven dus ons tentje niet op te slaan.
Dagrit: 90 km
Totaal: 506 km

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marc&Marina:
    17 augustus 2016
    Tis zover: ik ben jaloers!
    Ook wij waren al in Chartres (en we reden voorbij) en ook in Tours (en we reden erdoor) ... we zagen de mooie straatjes niet, de fantastische kathedraal, de leuke steegjes en straatjes ... we waren immers met de auto op weg van punt A naar punt B (zoals zovelen), minder vermoeiend, dat wel, maar belange niet zo, tja, niet zo ... allez, niet zo ... je begrijpt me wel e ...
    GENIET, GENIET, GENIET !!!
  2. Schatie:
    17 augustus 2016
    Mooi foto' s mijn reisduifke !
    Blijven gaan,in de moeilijkere momenten,verstand op nul en
    trappen . You can do it ! Nog negen te gaan.
    Ik kijk er al nagar uit .
    Love you
  3. Marc&Marina:
    17 augustus 2016
    Neen neen Bert, verstand niet op nul, verstand op 100% zou ik zo zeggen O))
  4. Peggy:
    17 augustus 2016
    Ah ja, met de fiets zie je zoveel meer. Zeker terug gaan. Twee steden die zeker de moeite zijn om te bezoeken, Marina
  5. Mama:
    Goed gedaan. Slaap wel
  6. Ernest en Yvette:
    17 augustus 2016
    Fantastisch wat jullie doen in zo een hitte. Wel verdiend die caravan en een moeite gespaard om de tent niet moeten op te stellen. Rust goed,wrijf de beentjes goed in en hop naar de volgende dag.Courage.
  7. Tilly:
    17 augustus 2016
    elke morgen zeggen "Ik kan het en ik zal het doel bereiken, en ik maak er veel jaloers".
  8. Marijke:
    18 augustus 2016
    Wat doen jullie dat goed!
    Waarom je het doet? Omdat je een doorzetter bent dat nieuwe dingen wil blijven ontdekken.
    Of je nog wel door wil... Natuurlijk! Omdat jij grenzen wil blijven verleggen en wij gewoon perfect weten dat je dat kan!
  9. Yvon:
    18 augustus 2016
    De afspraak met jezelf doet je die vraag stellen: "Waarom doe ik het"... : :-)
    Het juiste antwoord heb je gegeven door verder te gaan. Iedere dag geef je hierdoor je verhaal meer glans. ..super goed bezig !
  10. Titant, Nonkel Jacques:
    18 augustus 2016
    Komaan Peggy, volhouden, denk aan de voldoening achteraf!!!
  11. Sophie:
    18 augustus 2016
    Komaan moedertje volhouden je kan het wel! Dikke knuffel van ons allemaal ;)
  12. Francis & Nic:
    21 augustus 2016
    Ja Peggietje
    Châpeau! Door weer en wind, om nog te zwijgen van de zon die soms ook durft overdrijven. Toch jammer dat sommige hotels zo ondermaats zijn. Sommige mensen hebben toch helemaal geen beroepstrots. Na zulke lange trips verdienen jullie,een heerlijk bed en ontbijt. Waar je de moed vandaan haalt weet ik niet. Het einddoel komt in zicht.
  13. Tilly:
    21 augustus 2016
    Een prachtige rustdag toegewenst en moed voor de volgende dagen. Jullie zijn al ver gezakt in la douce France. Proficiat.
    ik zie jullie al toekomen aan de finaal en dan waarschijnlijk traantjes van geluk.