Mieke en Peggy's Bike Tour 2016

30 augustus 2016 - Vieux-Boucau-les-Bains, Frankrijk

Op 9 augustus zijn we vertrokken. We zijn 20 dagen onderweg. We hebben meer dan 1000 km afgelegd met de fiets.
We doorkruisten La Douce France van noord naar zuid. We zagen heel veel verschillende landschappen, doorkruisten tal van pittoreske dorpjes, we ontmoetten vele vriendelijke, hulpvaardige en gastvrije mensen, we logeerden in zeer extreem verschillende logies. We zijn blij dat alles zeer vlot verlopen is, dat we niet ziek of gekwetst geweest zijn. Natuurlijk hebben we moeilijke momenten beleefd, maar die zullen we snel vergeten en ons alleen de vele mooie momenten herinneren. Ik voel aan vele kleine dingen dat ik doodmoe ben, maar tegelijk zo blij dat ik deze prestatie heb neergezet. En als je me vraagt waarom ik dit nu absoluut wou doen, dan heb ik daar nog steeds geen pasklaar antwoord voor. Ik ben blij dat ik de zware fietsritten fysiek nog aankon. Ik heb genoten van de vele eenvoudige dingen, de prachtige natuur, heb veel nagedacht, ook velen gemist en af en toe toch een klein beetje heimwee gehad naar huis. Maar ik zou het zo opnieuw doen. Voor mij is het duidelijk, het geluk zit hem in de eenvoudige, kleine dingen en familie en vrienden zijn je kostbaarst bezit. Mijn schatie, mijn kinderen, kleinkinderen en de twee pagaddertjes die op komst zijn, maken mijn geluk compleet.
De blog heb ik voornamelijk gemaakt voor Mieke en mij, zodat we een tastbare herinnering overhouden aan onze expeditie. Maar de blog zou niet zo kleurig geworden zijn zonder jullie vele, lieve reacties. Ik dank jullie allemaal om ons verhaal te delen en voor de vele woordjes en aanmoedigingen. Ik dank Leon en Paulien voor hun lieve stemmetjes aan de telefoon. Ik dank Remi voor de mooie foto's en voor de koekjes. Die hebben mij op moeilijke momenten heel veel energie gegeven. Ik dank
de kids voor de leuke face time gesprekjes. Ik dank mijn mama om lekker eten te maken voor het thuisfront! Ik dank mijn ventje om altijd stand by te zijn en te helpen waar hij kon en om volledig achter mijn onderneming te staan.
En natuurlijk dank ik mijn medepelgrim Mieke om dit avontuur samen met mij te willen ondernemen. Dank voor je vriendschap, je goed humeur, je positivisme, je hulp en je gezelschap. Ik bewonder je omdat je al die kilometers en de vele steile klimmetjes op eigen kracht overwonnen hebt. Je bent een super madam! En sorry Mieke indien ik soms wat kort reageerde of niet altijd je mening deelde. We zijn totaal verschillende vrouwen, maar misschien juist daarom hebben we het tot een goed einde gebracht. Ik hoop dat jij het ook een fantastische ervaring en onvergetelijk avontuur vond en dat we er volgend jaar een vervolg aan fietsen.
Santiago de Compostela here we come!