Les Landes

26 augustus 2016 - Landes, Frankrijk

Vanmorgen hebben we een klein probleempje. De voorband van Mieke staat lek. We zijn niet echt verrast want de afgelopen dagen heeft ze regelmatig moeten bijpompen. Maar voor een ervaren wielrenster is het geen probleem om de band te vervangen. In een mum van tijd is het voorwiel eruit gehaald, de binnenband, die idd een scheurtje vertoont, eruit gehaald, een nieuwe opgestoken en weer opgepompt.
Na het afbreken van de tent, een frisse douche en een ontbijtje bij het zwembad zijn we weer klaar voor een nieuwe fietsdag. Sinds Royan fietsen we nu al over zo'n 135 km lang fietspad. Ook vandaag fietsen we over een mooi aangelegd en goed onderhouden fietspad, door de bossen, ver verwijderd van de rijweg. En ik die dacht dat de Fransen geen fietspaden kenden. De Belgen kunnen hier nog iets van leren.
We komen vele andere bikers tegen en zeggen wel honderd maal ' bonjour'. We kruisen ook regelmatig ruiterpaden, en mountainbikeroutes, wat voor de nodige afwisseling zorgt.
In Moustey houden we een verplichte stop. Hier staat de kapel de Notre Dame die vroeger onderdak bood aan pelgrims en waarvoor een St Jacobsbeeld staat en een steen met vermelding : nog 1000 (wandel) kilometers naar Santiago.
We genieten er ook van een 'Pelgrimsmaaltijd'
Vanavond ruilen we de camping in voor een hotelletje, met een sfeervol terrasje onder platanen, in een piepklein dorpje Pissos.
Dagrit: 70km
Totaal: 978
Totaal Mieke: 1038km

1. Brigitte en Piere:
    Hallo pelgrims,
    Is het daar ook zo warm als in Schepdaal? 35 graden en meer. En jullie fietsen daar nog in. Ik zeg het nog ne keer. " Chapeau" en volhouden.
    Tot het volgende verslag.
  2. Tilly:
    28 augustus 2016
    Prachtige foto van jou op het terras. Zalig die terrasjes in Frankrijk.
    Nog enkele ritten en juLlie zijn er zeker ?
    Proficiat moedige en sportieve meisjes
  3. Sophie:
    28 augustus 2016
    Super gedaan! Wat komen jullie mooie en gezellige plaatsen tegen. Nog even volhouden en jullie zijn er! Vele groetjes en dikke kusjes van ons allemaal xxxxx