de duifjes zijn gelost!

10 augustus 2016 - Méru, Frankrijk

Niet vanuit Cambrai maar vanuit Compiègne.
Na een typisch Frans ontbijtje, op een pleintje en het inslaan van onze dagvoorraad, zijn we klaar voor onze eerste étappe: Compiègne - Méru.
Het 1ste dorpje dat we tegenkomen is meteen ook het mooiste, Rémy, met een knipoogje naar mijn kleinzoontje Remi. Dit geeft oma een extra boost!
In de voormiddag is de route zeer afwisselend, langs fleurige dorpjes, langs velden en via kleine landelijke wegen en met weinig klimmetjes. In de namiddag is het andere koek. De ene klim is al steiler dan de andere. Achter ieder bocht wacht weer een andere klim, en nog één en nog één en als je denkt nu ben ik er, volgt er nog een venijnig klimmetje. Gelukkig zijn er ook de afdalingen, goed om de batterij terug wat op te laden :-) ook het weer valt mee. Droog en de wolken zorgen voor de nodige verkoeling Om 1600 h en na 77 km komen we aan in Méru. Het is genoeg geweest voor vandaag. We snakken naar rust en een warme douche. En die vinden we in de zeer mooie en smaakvol ingerichte b&b 'le Clos Mimaut' . We moeten wel nog 20 min wachten op de charmante gastheer. Maar het wachten wordt beloond.
Met een lekker etentje in een gezellige pizzeria sluiten we deze mooie dag af.
Ik denk dat ik vanavond niet veel schaapjes zal moeten tellen.

1. Ernest en Yvette:
    10 augustus 2016
    Ernest is alle dagen aan het fietsen,behalve vandaag. Ik geef forfait, mijn rug doet pijn, ik zou niet mee kunnen.Minder goed weer,morgen niet beter. Vanaf vrijdag beter en daarna zomers weer.Ontdek maar de mooie plekjes. Ik lees dat jullie moe zijn,maar de weg is nog lang hoor, veel courage,hop naar de volgende. Slaap lekker en droom zachtjes.
  2. The Borderliner:
    11 augustus 2016
    Die vermoeidheid gaat wel over na een paar dagen! Komt allemaal goed!
  3. Schatie:
    11 augustus 2016
    Allez les pigeons Geven Julie Der nog eens een lap op .
  4. Sophie:
    11 augustus 2016
    Goed gedaan mamsie en Mieke, you can do iT!!!!! Dikke aanmoedigingsknuffel van iedereen xxxx
  5. Hilde:
    11 augustus 2016
    Leuk om jullie op deze manier wat te kunnen volgen :) Ik ga zonder probleem mee de berg op en af...helemaal niet vermoeiend :D :D
    Geniet ervan en wees toch ook voorzichtig! Ik kijk al uit naar het volgende verslagje en de fotootjes :)
  6. Tiffany, Stijn en Remi:
    11 augustus 2016
    Remi duimt voor je oma!!!
  7. Peggy:
    11 augustus 2016
    Lieve vrienden, familie, kids en schatie, wat lief dat jullie ons avontuur zo op de voet vinden. Mieke en ik vinden het superleuk om jullie toffe reacties 's avonds te lezen. Het doet ons deugd te weten dat jullie aan ons denken en jullie aanmoedigingen geven ons extra energie.