Etappe 9: de zwaarste tot nu!

20 augustus 2016 - Saintes, Frankrijk

Na een slapeloze nacht, en een fikse regenbui in de ochtend, verlaten we het slechte hotel en de al even trieste stad Melle en kruipen weer op onze fiets. We zijn moe, prikkelbaar en ons enthousiasme van de afgelopen dagen heeft een serieuze tik gekregen. We fietsen stil en zwijgzaam naast mekaar. We zitten in een dalletje. Maar we laten ons niet kennen. We zullen vechten om hieruit te geraken. De route is zeer lang en lastig, met zeer weinig vlakke stukken, en veel steile klimmen. Bovendien vervloeken we Sweerman die ons door het bos van Aulnay stuurt via een grindweg waar maar geen einde aan lijkt te komen. Ook de wind heeft het vandaag op ons gemunt. Voortdurend tegenwind, 5/6 Beaufort met felle windstoten. Tot drie keer toe moeten we stoppen om de batterij van mijn fiets wat bij te laden. Hopelijk geraken we vandaag op onze eindbestemming: Saintes. De laatste kilometers zijn het zwaarst. Achter iedere bocht hopen we dat we er zijn. Maar het duurt nog lang en we zijn zó blij als we eindelijk het naambordje Saintes langs de zijkant van de weg zien staan. Maar onze inzet en doorzetting wordt beloond. We belanden in een gezellige maison de Jeunesse, supermooi gelegen in de Abbaye aux Dames en worden zeer vriendelijk onthaald. Op slag vallen alle frustraties van ons af. We kunnen weer lachen en genieten van ons toch wel heel speciaal avontuur.
We gaan onszelf trakteren op een dagje rust in deze mooie stad aan de Charente en boeken meteen twee overnachtingen.
Dagrit: 85 km
Totaal: 693 km

1. Selma:
    Moedig hoor ! Sta in bewondering voor jullie
    Dikke zoen
    Selma
  2. Marijke:
    21 augustus 2016
    Jullie verdienen een rustdag! Wat een trip hebben jullie achter de rug. Maar toch weer één besluit: wat een doorzetting, het is jullie gelukt!
    Ook fijn te ervaren dat je zo snel bepaalde frustraties verliest en zo blij bent met je einddoel...het leven van een echte pelgrim. Hoe staat het eigenlijk met het sprokkelen van de stempels? X
  3. Francis & Nic:
    21 augustus 2016
    Ja straf! Doorzetten maar. Jullie hebben heel wat supporters thuis.
  4. Ernest en Yvette:
    21 augustus 2016
    Een rustdag hebben jullie dubbel en dik verdiend.
    Weer een gouden medaille bij . Goed rusten nu, er eens van profiteren nu en dan weer vooruit. Jullie kunnen dat.
    Hier is alles oké, Ernest is zopas eens op controle geweest.xxx
  5. Mama:
    21 augustus 2016
    Geniet tenvolle van de rustdag. Jullie hebben het dik en dun verdiend. Kusjes
  6. Suzan & Giel & Noor:
    21 augustus 2016
    Het was een zware dag, maar jullie hebben moedig doorgezet. Jullie mogen fier zijn op jezelf! Geniet ten volle van de rustdag!
    Groetjes
  7. Sara:
    21 augustus 2016
    Goed gedaan!!! Niet opgeven!!! We denken aan jullie en zijn superfier!! GO GO GO Moetie en Peggy!!! De beloning aan het eind zal nog zo groot zijn! xxx
    Groetjes van ons 2 en een halfjes! ;-)
  8. Peggy:
    21 augustus 2016
    Dank je wel, Yvette en Ernest voor de goede home-sitting!
  9. Titant, Nonkel Jacques:
    22 augustus 2016
    Proficiat, weer een stap dichter bij einddoel!
  10. Simonnr:
    22 augustus 2016
    Ondanks alles doorgaan en volhouden, na regen komt zonneschijn.
    wij beginnen morgen aan een veel kleinere uitdaging de 4daagse.
    groetjes simonne & jacque
  11. Peggy:
    22 augustus 2016
    Succes en vooral veel plezier bij het stappen, Simonne