Heet

13 augustus 2016

Geen oog dicht gedaan vannacht door onze pelgrimvriend ( het is nu niet meer onze kameraad) die in de kamer naast ons de hele nacht heeft gesnurkt. Na een sterke koffie in café serpent voor de kathedraal en nog een bezoekje aan de groentenmarkt, fietsen we weer een nieuwe dag tegemoet. We kiezen voor de bewegwijzerde Compostela route, maar die blijkt na een tijdje af te wijken van onze Sweerman route en zo maken we een ommetje van zo'n 20 km. Maar het is een zeer mooie, nieuwe route, speciaal voor ons aangelegd, denken we want we komen verder niemand tegen . Er is jammer genoeg ook geen enkel winkeltje of cafeetje te bespeuren om drank te kopen. Gelukkig vinden we een hele lieve mevrouw die onze kruiken vult met water en ijsblokjes! De lieve vrouw gaat haar man op het veld halen om ons te helpen terug op onze Sweerman route te geraken. We zijn dit lieve dametje heel dankbaar want het is heet vandaag en zonder haar waren we misschien uitgedroogd. Na 75 km bereiken we Châteaudun, onze eindbestemming voor vandaag. We wachten voor de de gîte municipal, die om 17:00h haar deuren opent en wie komt daar aangefietst ... onze pelgrimvriend :-( Gelukkig kan ik een kamer regelen ver van de zijne :-) De gîte is supermooi gelegen langs  het water ' Le Loir' en Châteaudun blijkt een zeer aangenaam stadje te zijn. We denken hier morgen een rustdagje te houden.
Dagrit: 75 km
Totaal: 286 km

1. Simonnr:
    14 augustus 2016
    mooie foto.s , hopelijk wordt het niet te warm, geniet van jullie dagje rust.wij vertrekken voor onze 15 km vandaag in Oostende, een peulschil tegenover jullie.
  2. Brigitte en Piere:
    14 augustus 2016
    Geniet van jullie rustdag.Foto's zijn prachtig . Lezen elke dag jullie reisverhaal . Groetjes.
  3. Sophie:
    14 augustus 2016
    Mama, geniet van jullie rustdagje! Dan hebben jullie terug nieuwe energie om er tegenaan te gaan!
  4. Tilly:
    14 augustus 2016
    Chareaudun, ga ik onthouden en even opzoeken op internet.
    Nu, jullie gaan nog prachtige plaatsen tegenkomen.
    En fietsen, en fietsen, maar geniet eerst van een rustdagje