Op weg naar Chartres

12 augustus 2016 - Chartres, Frankrijk

Vandaag starten we de dag met ... jawel, een steile, lange klim. Maar de rest van de dag valt het zeer goed mee. Ook het zonnetje is van de partij. Rond de middag zien we een andere pelgrim op de stoep zitten langs de weg, naast zijn fiets. Het blijkt een Nederlander te zijn die het effe niet meer ziet zitten na 500 km. Na een babbeltje en hem veel moed te hebben gewenst, fietsen we weer verder.In de namiddag fietsen we voornamelijk langs statige landerijen en prachtige stoeterijen. We zitten hier duidelijk in een rijkere streek van Frankrijk. Onderweg maken we een stop in Maintenon, met haar mooie Château langs de Eure. Op een terrasje genieten we van een drankje en een ijsje. Dat hebben we na drie dagen op de fiets toch wel verdiend. Rond vier uur en na 79 km bereiken we Chartres. We checken in in de jeugdherberg, waar we onze pelgrimvriend terug zien. Na een frisse douche trekken we de stad in. De kathedraal is imposant en de glasramen bijzonder mooi. 's Avonds is er een lichtspektakel wat zorgt voor een zeer sfeervolle afsluiter van alweer een zeer aangename dag.
Dagrit: 79km
Totaal: 211 km

1. Mama:
    13 augustus 2016
    Iedere morgen duim ik voor jullie, en geniet ik van de reisverhalen en de mooie foto,s. Kusjes
  2. Schatie:
    Dag peopie en Mieke,
    Zo te lezen en te zien gaan jullie voor de bollekestrui.
    Althans voorlopig .
    Das Nogal e " coupeke " ! Zal ik wel e " corneske " eten tussen
    De schilderwerken door .
    Geniet nog van de tocht en tot vanavond op FaceTime
  3. Ernest en Yvette:
    13 augustus 2016
    Zoveel kilometers daar geraak ik niet aan. Ik doe alle dagen 20 km.Dat is voor mij al een hele prestatie. Het is hier volop ook aan het zomeren. Wij duimen voor jullie,het zal wel lukken,zo'n twee dapperste onder de Belgen.Dikke kusjes.
  4. Francis & Nic:
    Super. Hou de moed erin ❤️